wat geloven wij

Hoewel de zevende-dags adventisten in de eerste fase van hun geschiedenis nogal bedenkelijk aankeken tegen het formuleren van een samenvatting van wat zij nu precies geloofden, konden zij daaraan op den duur toch niet ontkomen. Zij dachten aanvankelijk dat nauwkeurig vastleggen van wat zij geloofden gemakkelijk tot stagnatie en verstarring kon leiden. Maar de vraag "wat geloven jullie dan" bleef natuurlijk steeds terugkomen. Na verloop van tijd ontstond er dan ook een lijstje van 'fundamentele' geloofspunten'. Sindsdien zijn er verschillende lijstjes geweest. Daarin valt een duidelijke ontwikkeling waar te nemen, die uiteindelijk in 1980 leidde tot de officiële aanvaarding door de Adventistische wereldkerk van een lijst van 27 Fundamentele Geloofspunten. Daarbij werd echter direct al aangegeven dat dit niet moest worden gezien als het einde van een proces dat inmiddels zo'n anderhalve eeuw had geduurd. Dit proces gaat nog steeds door en inmiddels is er een 28ste geloofspunt aan de lijst toegevoegd.

De achtentwintig fundamentele geloofspunten van de Adventkerk:

Vind ons

Adres: straat, postcode,